КАРЬЕРА

Карьера в «Лимагрен»

С 1965 года компания «Лимагрен» устанавливает доверительные отношения с клиентами, партнерами и сотрудниками, придерживаясь принципов честности, открытости и профессионализма. Мы одна из крупнейших селекционных компаний в мире, работаем в 57 странах и главная ценность для нас — это люди.

УЗНАТЬ БОЛЬШЕ
57
ФИЛИАЛЫ
В СТРАНАХ
9 000+
ЧИСЛЕННОСТЬ
СОТРУДНИКОВ
150+
СТРАН
ЭКСПОРТА
4
МЕСТО МИРОВОГО
РЕЙТИНГА

Мы одна из крупнейших селекционных компаний в мире, работаем в 57 странах и главная ценность для нас — это люди.

Сегодня в «Лимагрен» в мире трудится более 9000 человек разных национальностей, вероисповеданий, мировоззрений. Селекционеры, агрономы, руководители проектов, финансисты, маркетологи вносят значимый вклад в развитие нашей компании. Вне зависимости от пола, возраста и опыта для каждого открыты равные возможности для профессионального и карьерного роста.

НАШИ ВАКАНСИИ

Руководитель по культуре (кукуруза)

Краснодар

ОСНОВНЫЕ ЗАДАЧИ

  • Duties:
  • • building interaction with marketing and DPM departments Limagrain Europe
  • • managing a team of product specialists
  • • building a work plan to support the commercial team: training cycle, development of digital tools, creation of training materials, involvement of experts
  • • development of technological experiment schemes
  • • portfolio management: improving the current positioning of hybrids, introducing new positioning criteria, optimizing the portfolio of hybrids in three countries
  • • analysis of market trends: technologies and competitors
  • • participation in the development of commercial policy

ТРЕБОВАНИЯ

  • Requirements:
  • • Understanding the corn crop: main phases of development, growing technologies in various conditions
  • • Understanding silage and livestock feeding technologies
  • • Experience in development demo trials network
  • • Understanding of product portfolio management principles
  • • Experience in managing a team or coordinating employees based on a matrix approach
  • • Skill to work in team
  • • Ability to make decisions and build a work plan
  • • Communication skills, ability to build cross-divisional relationships
  • • Strategic vision
  • • Ability to work in an international cultural environment
  • Conditions:
  • • Annual bonus;
  • • Enlarged social guarantees (voluntary medical and life insurance, corporate car, mobile device, laptop, 35 days of vacation)
Прикрепить файл
*прикрепите резюме
Вакансия опубликована 09.01.2024

Administrative and Financial Director

Krasnodar

ОСНОВНЫЕ ЗАДАЧИ

  • Duties and Responsibilities
  • Accounting, General Ledger, Administration:
  • • Oversee preparation of monthly, quarterly and annual financial statements of his/her country. Timely and accurate group financial reporting (P&L, balance sheet, cash flow), including monthly analysis with last fiscal year and with the budget.
  • • Ensure compliance with internal financial and accounting procedures and policies and with Companies Acts, tax and other financial legislation
  • • Is accountable for the local, state and federal tax returns
  • • Manage cash flow:
  • -Oversee weekly cash management and Account Payables, approve payables, authorize wires with respect of the internal procedure (jointly signatures, maximum amount
  • -Supervise Account Receivables management and work closely with the commercial team for collection
  • -Manage cash flow planning process (in July, provide accurate monthly cash forecast for the next 12 months)
  • -Analyse monthly indebtedness vs July cash forecast and last year for the flash (D+3)
  • Treasury management to minimize finance interest costs
  • -Analyse both local GAAP and IFRS GAAP (Hyperion, IFRS chart of account, local chart of account)
  • • Implement procedures and processes for Finance and accounting, review it and constantly improve it. Ensure application of appropriate internal controls.
  • • Prepare local file for the transfer price documentation
  • • Contribute to the BA strategy and the management of the whole business and provide insight and recommendations to both short term and mid-term plan
  • • Prepare the set of financial datas for the business Committee with the BA Country
  • • With his/her team, prepare forecasts and annual budget including P&L, balance sheet, indebtedness analysis and monthly cash flow in coordination with the BA Country and in coordination with the EUROPE Finance team (use Hyperion and BFC tool to report financial datas to EUROPE Finance team in charge of the EUROPE consolidation). Qualitative comments to explain main variances vs last year and vs last budget or Forecast, and to identify risks and opportunities.
  • • Timely and appropriate internal financial reporting that are appropriate for the users (by instance: budget control by cost center)
  • • Sel ect and suggest consultants, auditors to the Group on topics such as transfer price documentation, tax advisors, external auditors, work with them and overview their missions to get appropriate documentation fr om a tax / audit point of view
  • Office administration
  • • Oversee and supervise the administrative function of the organization including reception, property/facility management, safety of the work environment, and provision of furnishings and equipment necessary for effective operations
  • • Oversee the management of all leases, contracts and other financial commitments
  • • Monitor all legislation relevant to the organization (employment standards, occupation health and safety, human rights, etc) and all regulations on professional certification to ensure that the organization is compliant
  • Payroll preparation and administration
  • • Oversee all payroll functions to ensure that employees are paid in a timely and accurate manner
  • • Manage the preparation of payroll related documents

ТРЕБОВАНИЯ

  • Experience and Qualifications
  • • Master's degree in accounting or business administration, or equivalent business experience. Preference will be given to candidates with an MBA in Finance and the Certified Public Accountant or Certified Management Accountant designations.
  • • Fluent in English
  • • Used to manage both local and IFRS or US GAAP
  • • Aptitude for computer systems – ERP, Windows, Excel
  • Knowledge, Skills and Competencies
  • • 7 years of progressively responsible experience for a subsidiary of an international Group.
  • • Should have experience in partnering with an executive team and have a high level of written and oral communication skills.
  • • Experience of managing staff
  • • Previous experience in industrial area. Seed industry would be a plus
  • • Fluent in English
  • • Strong leadership, people/team management at all levels with staff at remote locations essential.
  • • Excellent relationship management & interpersonal skills, ability to communicate well at all levels of the organization
  • • Strong problem solving and creative skills and the ability to exercise sound judgment and make decisions based on accurate and timely analyses.
  • • Ability to lead and inspire a community in a matrix organization
  • • High level of integrity & dependability with an ability to deliver timely results (results oriented)
  • • Change agent
Прикрепить файл
*прикрепите резюме
Вакансия опубликована 15.01.2025

Интервью

интервью
Быть частью команды

Как развиваться вместе с компанией и стать экспертом в своей области — история успеха Динары Шаховой, специалиста по регистрации семян.

 — Динара, расскажите, как вы пришли в «Лимагрен» и почему выбрали карьеру в агропромышленном комплексе?
интервью

Созидать вместе

Елена Демичева, руководитель отдела клиентского маркетинга.

— Елена, что побудило вас выбрать профессию в АПК и как вы начали работать в компании «Лимагрен»?




интервью

Верить в себя

Как пройти путь от агронома до руководителя по культуре подсолнечник компании «Лимагрен» — в истории успеха кандидата сельскохозяйственных наук Сергея Анашенкова.

— Сергей, как вы пришли в АПК и как развивались в профессии?


интервью

Видеть перспективы

История Романа Барабохина — пример стремительной карьеры в «Лимагрен». От регионального представителя — до директора по продажам в регионе Волга, и это всего за полтора года работы в компании.

— Роман, с чем связан ваш выбор АПК как сферы для профессиональной реализации?

интервью

Потомственный агроном

Родиться в семье агрономов и стать профессионалом в своей отрасли – история успеха руководителя агрономического отдела компании «Лимагрен» Елены Котляровой.

— Почему вы решили пойти в сельское хозяйство?


интервью
Выполнять свою миссию

Как студенткой попасть на стажировку в компанию «Лимагрен» во Франции, а затем построить карьеру в России — в истории успеха Марины Глушковой, менеджера по качеству семян.

— Почему вы выбрали работу в аграрном секторе?
1
|
2

Резюме успешно отправлено.

Я ознакомлен(а), что: настоящее согласие на обработку моих персональных данных, указанных при регистрации на Сайте www.lgseeds.ru, направляемых (заполненных) с использованием Cайта, действует в течение 20 (двадцати) лет с момента регистрации на Cайте www.lgseeds.ru; согласие может быть отозвано мною на основании письменного заявления в произвольной форме; предоставление персональных данных третьих лиц без их согласия влечет ответственность в соответствии с действующим законодательством Российской Федерации. Утверждено и действительно на сайте www.lgseeds.ru с «01» «января» «2022» года до «31» «декабря» «2023» года.